Pinseløp på Kongsberg

posted in: Ukategorisert | 0
Gruppebilde
Gjengen som var på Pinseløpene på Kongsberg.

Vi var en gjeng fra o-treningene for barn som dro til Pinseløpene på Kongsberg i år. Det var sosialt med felles overnatting på statsskog-hytte (og noen i telt), mye aktivitet, gøy og nydelig o-terreng! En fin orienteringshelg! Her kommer en kort reportasje.

Turgjengens yngre garde besto av Tuva, Noah, Zelda, Hroar Aleksander, Tor Kristian, Øyvind og Magnus, mens de voksne var Espen, Glenn, Solveig og Arne. I år satset vi på to overnattinger og dro allerede fredag ettermiddag. Vi hadde leid Porstjernhytta med anneks, en idyllisk beliggende hytte ved et lite fjellvann og med tilgang på båt. Og helgas første bom kom allerede der! Veien opp dit var tydligevis ikke med i ruteplanleggeren til Teslas GPS, så den valgte en annen nærmeste vei. Den gikk over tunet til en bonde, forbi noen geiter, og veien ble dårligere og dårligere til det nærmest var en traktorvei. Etter rygging og en forundret bonde som sikkert lurte fælt på hva denne bilen skulle innover skogsbilvegen hans, så kom omsider alle fram.

Barna var ivrige på å sove i telt, og de satte kjapt opp to tremanns-telt, før de gikk i gang med utforske nærmområdet og roing med båten.

Populært med robåt
Porstjernhytta

Samlingsplass begge dager var på Gamlegrendåsen skole. Første løpsdag var spennende for flere. Noah og Øyvind skulle løpe sitt første løp i H13-14, og Magnus sitt første løp i H11-12,  mens de fleste andre av oss løp i Åpen-klasser. For mange var det et hakk opp i vanskelighetsgrad sammenlignet med det de har løpt tidligere, men alle klarte seg bra. Noe bom hører med, men en god debut! Størst konkurranse var det om å ha bestetid fra sistepost og inn til mål, og flere bidro med rakettspurter. Begge dager ble det uavgjort mellom barn og voksne.

Etter løpet bestilte vi en rekke pizzaer og dro opp på hytta igjen. Deilig med mat etter løp! På kvelden gikk det i kortspill, fotballtriksing, roing og mye sosialt.

Søndag ryddet vi hytta og gjorde oss klare for et nytt o-løp. Fortsatt det samme fine o-terrenget, men denne gangen med en annen start.

Klar for start på dag 2

Det ble mange gode o-tekniske utfordringer og god læring. Den interne spurtkonkurransen var fortsatt den gjeveste, og mange satset alt og mer til på den.

Øyvind i spurten

Noen ble også litt kjent med klassekonkurrenter fra andre klubber, og kanskje de treffes på andre løp seinere i sommer. En hyggelig og viktig del av o-sporten.

Neste felles klubbtur er til Borås i november. Der har vi leid fire campinghytter og vi håper at mange blir med. Det er sosialt, lærerikt og gøy!

 

Legg igjen en kommentar